lørdag den 14. april 2012

DIY med nitter...

Jeg har længe været helt vild med de lækre sneakers fra Ash, dem med nitterne. I det hele taget kan jeg godt lide hele den lidt rå nittetendens, man ser flere steder i økeblikket. Dog i begrænset mængde og på udvalgt tilbehør.
Indtil de der Ash sneakers kommer hjem i mit skab, har jeg forsøgt mig med min egen variant.
Jeg har nemlig købt et par billige sneakers i en lækker grå farve hos Bianco og en håndfuld nitter hos min lokale stofleverandør, Fjølner. Herefter var det bare at trykke nitterne gennem lærredet og presse spidserne ind på vrangsiden. Jeg brugte en smykketang til formålet og det fungerede fint.









16 kommentarer:

  1. God ide ... generer spidserne på indersiden slet ikke ? Vær nu ærlig ...

    SvarSlet
  2. Ærligt:) ... Nej, det gør de ikke. De er trykket helt fladt ind mod lærredet, men man skal selvfølgelig tage sneakersene på med lidt forsigtighed, så strømperne ikke får fat og får vippet en af spidserne op. Jeg havde dem på hele aftenen i går og der var ingen problemer.

    SvarSlet
  3. Se det er en sjov ide! Tak for inspirationen :)

    SvarSlet
  4. Cool :-) - kan man ikke evt. sætte noget kraftigt tape eller gaffa henover på indersiden ??

    SvarSlet
  5. Det er jo genialt! Elsker nitter! - jeg har også lige haft gang i et nitte-projekt der kommer på bloggen en af de nærmeste dage...

    SvarSlet
  6. Bettina Holst: Det kunne være en mulighed. Synes bare ikke siderne må blive stive. Har overvejet noget plaster af en slags, men synes egentlig det fungerer fint.

    Malene: Takker : )

    Kram og krea: Det vil jeg glæde mig til at se. Har også et par ting jeg gerne vil nitte videre på, men vil jo altid gerne inspireres.

    SvarSlet
  7. Hvor ser det godt ud.
    Kan ikke finde nitterne på Fjølners hjemmeside, hat du et varenummer?

    Eva

    SvarSlet
  8. Anonym: Nitterne er vist ikke på shoppen. Måske du kan prøve at ringe og spørge efter dem, hvis de er på lager vil de sikkert gerne sende.

    SvarSlet
  9. Christina: Tusind tak, jeg er også blevet rigtig glad og tilfreds med dem :)

    SvarSlet
  10. Fed ide :) Og rigtig dejlig blog du har, har meldt mig som fast læser :)

    SvarSlet
  11. Bumbumland: Tak, det er jeg rigtig glad for at høre :)

    SvarSlet
  12. hej :-)

    de har masser af nitter i Panduro hobby i Vestergade i odense.

    SvarSlet
  13. Ej en fantastisk idé! Det må jeg lave på mine lilla converse. Ku se super fedt ud! :)

    Tak fordi du har tilmeldt dig som fast læser på min blog. Jeg er helt ny. Glæder mig til at lære det hele lidt bedre at kende :) Og din blog ser super spændende ud :)

    Besøg mig på www.modemedmor.blogspot.com

    SvarSlet
  14. Helene: Startede ud med disse billige, havde ikke lige mod på mine converse i første omgang. Det er dog let og har en fin effekt, så måske jeg skulle begive mig ud i et par mere :)

    Velkommen til og synes din blog tegner til at blive rigtig spændende.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.