tirsdag den 12. juni 2012

Min nye yndlingssnack...Soya/honningmandler

Hvis du ikke allerede har smagt soya/honningmandler, så skulle du altså prøve. De smager såååå godt, er sunde og så er de super lette at lave.

Jeg bruger 200 g gode mandler...

1/2 dl soya...(jeg har valgt en økologisk glutenfri en af slagsen, men du kan bruge alle typer mørk soya)

1/2 tsk honning...

1 knsp spidskommen...

Fordel mandler i et ildfast fad...bland soya, honning og spidskommen, hæld det ud over mandlerne og vend dem rundt i blandingen med en ske. Sæt faddet i en forvarmet ovn og bag dem ved 140 grader i ca. 30 min. Vend mandlerne et par gange undervejs.

Tag mandlerne ud og lad dem køle og tørre lidt inden du sætterne tænderne i...Bon appetit!
Ps. Med deres lidt salte smag er mandlerne også fantastiske at putte i en salat.



10 kommentarer:

  1. Det skal jeg prøve! Tak for tip:)

    SvarSlet
  2. De ser super lækre ud - dem må jeg prøve at lave en dag :)

    SvarSlet
  3. Øj det lyder lækkert, tak for tip:-)

    SvarSlet
  4. Jeg elsker alle slags mandler, men har aldrig prøvet denne her udgave! Glaeder mig til at prove at lave dem. Tak for inspirationen :-)

    Mvh Kathrine

    SvarSlet
  5. Mmmm de lyder så lækre. Jeg elsker mandler! Jeg plejer at lave bagte mandler på en lidt anden måde, men dine skal da prøves :)

    Se evt. her http://bumbumland.blogspot.dk/2012/03/bagte-mandler.html

    /Ditte

    SvarSlet
  6. Tak for opskriften - den må jeg prøve :)

    SvarSlet
  7. Det lyder godt nok lækkert! De er noteret og må afprøves..;)

    SvarSlet
  8. De smager altså virkelig også godt! Jeg havde en lille bøtte med mig på arbejde i går og det samme havde manden min, så delte op til flere opskrifter ud til kollegaerne :)

    Bumbumland: Det lyder også lækkert med andre krydderier...har overvejet at lave nogle med lakridspulver, men uden chokoladeovertræk.

    SvarSlet
  9. Hello my family member! I want to say that this article is amazing, great written and include approximately all vital infos.

    I'd like to see more posts like this .

    Look at my site; natural cellulite treatment

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.